Månadssammanfattning Juni 2015

IMG_2868

Antal lästa böcker: 3
Mellanböcker/Noveller/Seriealbum: 0
Omläsningar: 0
Fortsättningar på serier: 2
Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 0

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte skrivit några månadssammanfattningar under de senaste två månaderna. Men från och med nu så vill jag verkligen försöka skriva månadsammanfattningar hela året ut! Jag tycker i alla fall att juni månad har varit en bra läsmånad då jag verkligen tyckte om alla tre böckerna som jag läste!

Bästa bok: Cress av Marissa Meyer
Jag har verkligen velat läsa den här serien hur länge som helst, och efter att ha läst den så kan jag verkligen inte förstå varför jag väntade så länge! Jag tycker verkligen om alla böckerna som finns hittills i serien! Men min solklara favorit blev Cress som fick 10 stjärnor av mig, jag fullkomligt älskade den!! Jag kan knappt vänta tills att Winter kommer ut i början av november!

Största överraskning: The Stars Never Rise av Rachel Vincent
För lite mer än ett år sedan så fann jag den här boken på goodreads och föll totalt för omslaget! Ända sedan dess har jag längtat efter att läsa den och när den kom ut i början av månaden var jag snabb att beställa den! Men när den väl kom så fick jag en känsla av att den inte skulle vara någonting för mig, och jag hade därmed väldigt låga förväntningar! Jag blev verkligen överraskad när den visade sig att jag tyckte om boken supermycket och jag ser nu fram emot uppföljaren som bör komma någon gång under nästa år!

Största besvikelse: Ingen besvikelse denna månad.

Snittbetyg den här månaden: 9,1 (det säger nog hur mycket jag tyckte om månadens böcker!)

Antal lästa sidor: 1370 sidor lästa denna månad.

Nästa månad: Med tanke på att mer än hälften av månaden redan har gått så har jag redan hunnit läsa både The Raven Boys och Anna and the French Kiss. Jag tänkte även avsluta Throne of Glass och läsa Crown of Midnight. Om jag har någon tid över efter det så tänkte jag läsa Heir of Fire eller Miss Mayhem.

Kommentera

